Managementul cluburilor de fotbal din Romania este rudimentar, patronatul se implica prea mult in sport si nu apeleaza la manageri de business.
„Un club de fotbal este un business, iar cluburile romanesti de fotbal nu stiu sa faca bani. Actionarii ar trebui sa isi aduca manageri de business si sai lase apoi sa isi faca treaba. Intrebarea pe care trebuie sa sio puna patronii cluburilor de fotbal este: «Vreau sa fac bani sau sa scot de fiecare data bani din buzunar? »", este de parere Raul Pop, 35 de ani, care a lucrat doi ani ca si consultant senior pentru Deloitte, timp in care a colaborat la un proiect de restructurare pentru unul din cele mai mari cluburi de fotbal din tara cu sapte actionari.
Din partea Deloitte au lucrat pentru clubul de fotbal trei consultanti.
„Am reusit sa facem partea de diagnoza si sa formulam recomandarile, insa nu am mai apucat sa vedem implementarea", explica Pop, care a lucrat pentru Deloitte intre 2005 si 2007, iar in prezent este general manager al Recolamp, organizatie care gestioneaza deseurile provenite din surse de iluminat.
Una din cele mai importante concluzii ale diagnozei echipei din care facea parte si Raul Pop a fost ca un club de fotbal este o afacere de tip media. „Am gasit similitudini si principii de business care se aplica foarte bine in media. Fotbalul, in sine, este un vehicul publicitar, se fac bani din publicitate sau din atragerea de audienta sau drepturi de televizare."
Cel mai valoros club de fotbal romanesc este Steaua, evaluat la 32 mil. euro, urmat de CFR, cu 31,4 mil. euro si Dinamo, cu 30,3 mil. euro, potrivit siteului transfermarkt.co.uk.
Potrivit aceleiasi surse, Chelsea este cel mai valoros club european (416 mil. euro), urmat de FC Barcelona (409 mil. euro), Manchester United (404 mil. euro) si Real Madrid (393 mil. euro).
„Pentru ca un club de fotbal