Retailerul german OBI, cel mai nou jucator din comertul local de bricolaj, si-a redus recent numarul de angajati din magazinul din Bucuresti la aproximativ 120 de persoane, fata de 200 cat avea la data deschiderii, la finele lunii noiembrie a anului trecut. Compania isi continua expansiunea intr-un ritm inferior celui planificat la intrarea pe piata, in 2008, viitoarele magazine urmand sa aiba un efectiv de 120 de angajati pe unitate.
„De obicei, in cazul primelor magazine deschise pe o piata noua numarul de angajati este mai mare la inaugurarea unitatii. Am ajustat acest numar la necesitatile actuale ale activitatilor din magazine si pentru a ne putea atinge obiectivele din buget", a declarat Romano Quinzi, country manager al companiei OBI Romania. „Masura nu are legatura cu criza, dimpotriva, vreau sa mentionez ca numarul clientilor este in crestere in acest moment si ca vanzarile au depasit estimarile pe care le-am avut inainte de intrarea pe piata din Romania", a mai spus directorul.
OBI, divizie a grupului Tengelmann, a deschis primul sau magazin la nivel local in a doua jumatate a anului trecut, iar in prezent opereaza doua unitati, in Bucuresti si Oradea. Ambele magazine sunt situate in parcuri de retail, in vecinatatea hipermarketurilor Real.
Compania a intrat pe piata din Romania intr-un moment in care se faceau simtite primele semne ale incetinirii cresterii retailului de bricolaj, pe fondul inghetarii creditarii si declinului abrupt al sectorului imobiliar. Cele mai mari retele de profil, Praktiker si Bricostore, estimau la finele lui 2008 ca in acest an va fi nevoie de o abordare mai precauta a pietei.
La inceputul lui 2008, cand OBI anunta oficial intrarea sa pe piata din Romania, Quinzi prognoza ca reteaua se va extinde cu 11 unitati in 2009, fiind vizate la acea data doar zonele din parcuri de retail. La finele anului trecut in