Valoarea pietei este estimata la 8-10 milioane de euro, dar asiguratorii spun ca potentialul ei este mult mai mare, de aproximativ 400 de milioane de euro. Romanii prefera inca sa plateasca „cu plicul" in spitale si nu sa cumpere o asigurare.
Domeniul asigurarilor private de sanatate a atras in ultimii ani multi jucatori noi si investitii de milioane de euro, insa cresterea pietei pe care mizeaza asiguratorii se lasa asteptata. In prezent, piata asigurarilor private de sanatate este estimata la 8-10 mil. euro, insa companiile afirma ca potentialul acesteia este mult mai mare, de 400 mil. euro.
Companii ca Eureko, Allianz-Tiriac, Generali, Astra sau BCR Asigurari au in portofoliu asigurari private de sanatate, insa nivelul vanzarilor nu se apropie de potentialul real al pietei. Chiar daca piata se dezvolta incet, asiguratorii au asteptari optimiste si au fost infiintate companii specializate pe acest segment, cum este Signal Iduna, parte a grupului german cu acelasi nume, care a intrat pe piata la sfarsitul lui 2008 in urma unei investitii initiale de circa 7 mil. euro. „Un motiv foarte serios pentru care aceasta piata nu se dezvolta este faptul ca nu exista inca pachetul de servicii medicale de baza. In mintea tuturor consumatorilor, toate serviciile medicale sunt deja platite si atunci ei nu cred ca este necesar sa le mai plateasca inca o data", afirma Sanziana Maioreanu, directorul general al Signal Iduna.
Pachetul de baza care nu a fost inca intocmit de Ministerul Sanatatii, desi este promis de mai multi ani, va arata clar ce servicii medicale sunt acoperite de stat si pentru ce fel de servicii romanii trebuie sa plateasca. Odata cu lansarea acestui pachet asigurarile private de sanatate se vor putea dezvolta mai rapid, deoarece pacientii vor sti exact pentru ce servicii trebuie sa plateasca, iar multi dintre ei ar putea cumpara as