Hennes & Mauritz (H&M), al doilea mare retailer din Europa, a inregistrat ,in primul trimestru al anului fiscal curent, cel mai scazut nivel al profitului din ultimii cinci ani, ca urmare a intaririi dolarului si scaderii vanzarilor in contextul crizei financiare. Astfel, castigurile nete ale H&M s-au micsorat cu 12,6%, pana la 2,6 miliarde de coroane suedeze (320 milioane de dolari), in perioada decemnrie - februarie. In perioada similara a anului trecut, H&M a raportat un prof
Hennes & Mauritz (H&M), al doilea mare retailer din Europa, a inregistrat ,in primul trimestru al anului fiscal curent, cel mai scazut nivel al profitului din ultimii cinci ani, ca urmare a intaririi dolarului si scaderii vanzarilor in contextul crizei financiare.
Astfel, castigurile nete ale H&M s-au micsorat cu 12,6%, pana la 2,6 miliarde de coroane suedeze (320 milioane de dolari), in perioada decemnrie - februarie. In perioada similara a anului trecut, H&M a raportat un profit de 2,94 miliarde coroane suedeze.
Veniturile au crescut cu 18%, la 23,30 miliarde coroane suedeze, putin peste estimari.
Rezultatele slabe au luat prin surprindere intreaga piata, H&M planuind sa deschida 225 de magazine in 2009. "Planurile de extindere raman in continuare valabile", a declarat, insa, directorul executiv Rolf Eriksen.
In timpul primului trimestru, H&M a deschis 13 noi magazine si a inchis patru, detinand la finele lunii februarie 1.748 de magazine.
Anuntul H&M este in contrast cu cel al Inditex, cel mai mare retailer european, care a raportat o stagnare a profitului in 2008 si o majorare cu 10% a vanzarilor.
Cititi si: În ciuda crizei, Inditex îşi menţine profitul
Sursa: Market Watch