Pentru a merge inainte si a trece de contextul economic dificil, companiile au nevoie de lideri inspirationali, care sa gandeasca creativ cum pot creste companiile, au fost de parere participantii la conferinta „Cum schimba criza piata muncii", organizata in aceasta saptamana de ZF in parteneriat cu Accor Services si sustinuta de Ascendis, Codecs, Asebuss si Hewitt.
„In aceasta perioada angajatii se uita cu foarte mare atentie catre lideri si se asteapta de la ei sa fie credibili, integri, sa-si respecte promisiunile, sa ia decizii la timp si sa faca conexiuni intre lucruri care aparent nu au nicio legatura", a explicat Anca Georgescu, directorul executiv de resurse umane al Romtelecom, cel mai mare operator local de telefonie fixa.
De asemenea, conteaza foarte mult ca angajatii sa nu fie pedepsiti pentru rezultatelor slabe ale companiei. In plus, niciun angajat nu vrea sa lucreze intr-o companie care are ca obiectiv pe anul acesta sa nu piarda mai mult de 15% din clienti.
„Organizatiile nu isi mai stabilesc obiective pentru ca le este frica ca viitorul este incert. Multe dintre prognoze sunt exprimate in termeni negativi, iar cele mai «frumoase» dintre ele sunt formulate in termeni de supravietuire. Ar fi mai indicat ca obiectivele sa fie unele constructive. Este ca si cum i-ai spune unui atlet ca performanta inseamna sa nu cada pe drum", a spus Costea Dumitrescu, senior partner si presedinte al companiei de training Ascendis, unul din cei mai mari jucatori de pe piata locala.
Mai mult decat atat, criza prin care trecem poate fi considerata o sansa, in sensul in care da oamenilor din companii ocazia sa isi revizuiasca modul de lucru.
„Criza este o sansa, dar nu trebuie sa ii subestimam dificultatea. Daca n-am fost morali pe timp de pace, vom fi morali pe timp de razboi? Nu ajunge sa intelegem criza, trebuie sa ne si antrenam permanent s