Dacă până anul trecut unele destinaţii turistice din Europa, dar mai ales din afara acesteia, erau văzute ca exclusiviste, puţin accesibile oamenilor "de rând", anul acesta criza economică a “coborât” de pe piedestal toate locurile exotice pentru care se plătea o adevărată avere pentru a fi vizitate. Astfel, locuri ca Sardinia, Coasta de Azur, Dubai sau Thailanda pot fi înscrise acum, fără nicio ezitare, printre destinaţiile favorite ale românilor cu venituri medii. Potrivit informaţiilor furnizate de agenţia TravelBiz, pentru aceste destinaţii s-au înregistrat, în ultimul timp, scăderi ale preţurilor pachetelor turistice cu aproximativ 20%-30%. În privinţa Thailandei, chiar dacă serviciile la sol erau, în general, destul de ieftine şi înainte, ceea ce făcea această destinaţie să fie una prohibitivă era transportul mult prea scump.
Dat fiind, însă, că problemele economice mondiale s-au răsfrânt şi asupra acestei zone, atât operatorii aerieni, cât şi autorităţile thailandeze au facut eforturi pentru a găsi soluţii contra crizei.
Mai ieftin şi fără vize
Prin urmare, în ultimele luni s-au înregistrat scăderi importante ale preţurilor la biletele de avion către Thailanda, aceste scăderi mergând uneori şi până la 40% din preţurile anterioare. Pentru o mai bună promovare a acestei ţări în România, s-a luat decizia suspendării pentru o perioadă limitată a vizei obligatorii pentru cetăţenii români.
Un exemplu care ilustreaza foarte bine incercarea de adaptare la criză este, însă, Dubai. Aceasta destinaţie visată de mulţi şi considerată simbol al luxului, extravaganţei şi grandorii, către care nu îndrăzneau decât puţini turişti români să se aventureze, din cauza preţurilor prohibitive atât la transport, cât şi la cazare, tinde sa devină, de anul acesta, o desţinatie mult mai “populară”.