Schimbarea se va face în această noapte (sâmbătă spre duminică), astfel că ora 3.00 devine ora 4.00. După ce ceasurile vor fi date înainte cu o oră, diferenţa dintre ora oficială a României şi timpul universal va fi de trei ore. Duminică va fi cea mai scurtă zi din an, având doar 23 de ore. Schimbarea orei va afecta în special mersul trenurilor. CFR Călători a anunţat că un număr de 115 trenuri vor circula cu întârziere de circa o oră, în noaptea de 28-29 martie, ca urmare a trecerii la ora oficială de vară.
Trenurile vor pleca din staţie după ora oficială de iarnă până la ora 3.00, respectiv ora 4.00 de vară. După ora 4.00, ele vor părăsi staţiile conform orelor din mersul trenurilor.
Trenurile de călători aflate în circulaţie între 3.01 şi 4.00 (ora de iarnă), vor circula cu întârziere. Pentru aceste trenuri se vor stabili măsuri suplimentare pentru reducerea în parcurs a acestor întârzieri.
„Vor fi afectate de schimbarea de oră un număr de 115 trenuri aflate în circulaţie la ora 3.00, dintre care 55 de trenuri care au în compunere vagoane de dormit”, au anunţat reprezentanţii CFR Călători.
Compania precizează că având în vedere faptul că şi în ţările vecine această trecere se face în aceeaşi zi de duminică, 29 martie 2009, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după orarul din mersul de tren în vigoare.
Prima „oră de vară“ a fost în 1932
Ora de vară a fost introdusă în România pentru prima dată în 1932. Ţara noastră a semnat Convenţia fusurilor orare în 1979, iar în 1997, prin ordonanţă guvernamentală, orarul de vară a fost corelat cu cel practicat în ţările Uniunii Europene.
Prin introducerea orei de vară s-a urmărit să se beneficieze cât mai mult de lumina naturală şi reducerea folosirii luminii