Preşedintele Ford România, Dionisio Campos, a declarat vineri, la Facultatea de Mecanică din Craiova, că în această perioadă se instalează noile linii tehnologice de producţie la fabrica de autoturisme din Bănie. Acesta a lăsat să se înţeleagă că procesul este amplu şi nu presupune numai acest lucru. „Suntem în procesul de instalare a liniilor de producţie, dar acesta nu este finalizat. El nu înseamnă numai maşinării, înseamnă şi infrastructură, tehnologia şi oamenii necesari“, a spus Dionisio Campos.
Aproximativ 100 dintre angajaţii uzinei de la Craiova au fost deja instruiţi în fabricile companiei din Europa, anunţă reprezentanţii Ford. Referitor la infrastructura fabricii, aceasta presupune modificări şi îmbunătăţiri la transformatoarele de energie, furnizarea apei calde, protecţia incendiilor şi altele care nu se referă strict la liniile de producţie, a spus ulterior Nadia Crişan, reprezentant Ford România. Campos a confirmat, încă o dată, că prima maşină din gama Transit Connect va ieşi pe poarta fabricii din Craiova în a doua jumătate a anului 2009. Întrebat care va fi al doilea model care va intra în fabricaţie anul viitor la Craiova, Dionisio Campos a spus că în prezent se face o analiză în cadrul grupului Ford Europa pentru a stabili ce maşină se va mai produce în Bănie.
SIF Oltenia vrea să vândă acţiunile
Preşedintele Ford România a confirmat faptul că SIF Oltenia a înaintat companiei producătoare de autoturisme o scrisoare de intenţie prin care anunţă că vrea să vândă pachetul rezidual de acţiuni pe care îl mai deţine la Automobile Craiova, iar Ford „analizează situaţia“. După majorarea de capital de 250 de milioane de euro pe care Ford a făcut-o la fabrica din Craiova, participaţia SIF Oltenia s-a redus de la 22% la 0,14%. SIF cere în instanţă anularea majorării de capital, iar prima înfăţişare a avut loc joi, la Curtea de Ape