BRD a aniversat miercuri, 25 martie, zece ani de la încheierea procesului de privatizare în urma caruia Société Générale a preluat pachetul majoritar de actiuni al bancii. „BRD este un succes formidabil pentru Grupul Société Générale. Banca are cea mai mare retea privata de retail banking din România. Ea are 2,6 milioane de clienti persoane fizice si companii, de cinci ori mai multe agentii si o cota de piata de aproape cinci ori mai mare decât în anul 1999. În cadrul diviziei internationale de retail, dezvoltarea BRD este un model pentru Grup în zona Europei Centrale si de Est”, a declarat Frédéric Oudéa, directorul general al Société Générale.
În cei zece ani de la privatizare, BRD a reusit sa dezvolte o structura de grup financiar care include filiale specializate în leasing (BRD Sogelease), consumer finance (BRD Finance), gestiune de active (BRD Asset Management), leasing operational (ALD Automotive România), fonduri de pensii (BRD Pensii), leasing IT (ECS), corporate finance (BRD Corporate Finance) sau asigurari de viata (BRD Asigurari de Viata). „Calitatea de actionar majoritar a Société Générale a determinat o transformare importanta a BRD, care a devenit o banca performanta si rentabila. Datorita dinamismului comercial si angajamentului personalului sau, BRD este în masura sa-si îndeplineasca misiunea de sustinere a economiei românesti”, a declarat Patrick Gelin, presedintele-director general al BRD.
BRD – Groupe Société Générale a realizat în 2008 un profit net de 1,36 miliarde lei (370 milioane euro), în crestere cu 46% fata de rezultatul raportat în 2007. Venitul net bancar a fost de 3,19 miliarde lei (869 milioane euro), cu 27% mai mare decât în 2007, iar profitul brut din exploatare s-a ridicat la 1,84 miliarde lei (500 milioane euro), în crestere cu 31%. Société Générale a achizitionat în anul 1999, printr-o tranzactie în valoare d