Odată cu prezentarea în detaliu, la Geneva, a modelului german, porţile viitorului s-au deschis şi ne familiarizează cu noile soluţii nepoluante. Oraşe fără zgomot, maşini care doar foşnesc atunci când trec pe lângă tine şi senzaţia că, în loc să fii la volanul unui bolid, te-ai urcat mai degrabă într-un lift. Cam aşa va „suna” civilizaţia unui viitor care vine spre noi în mare, în foarte mare viteză.
Americanii de la General Motors au pus la punct un sistem de propulsie denumit Voltec, amplasat prima oară pe modelul Chevrolet Volt („Chevy Volt”) – ce va intra în producţie în 2010. Sistemul de propulsie electrică este compus dintr-o baterie cu o capacitate de 16 kWh, o unitate electrică de propulsie şi un motor-generator.
Un set de baterii termice conţine peste 220 de celule litiu-ion care furnizează energia necesară pentru a propulsa maşina pe o distanţă de aproximativ 65-70 km. De asemenea, pentru o eficienţă şi mai mare, energia rezultată din frânare este captată şi stocată în baterie.
Un model pentru europeni
La Salonul de la Geneva, Opel a dezvăluit „măruntaiele” acestui sistem de propulsie pe care l-a adaptat pe modelul Ampera – fratele lui Chevy Volt pentru Europa. Cu un design pe gustul „bătrânului continent”, Ampera beneficiază de un aer futurist, cu un creionaj al părţii frontale în formă de bumerang, o aerodinamică subtilă, dar în acelaşi timp şi cu o grilă frontală extrem de bine pusă în valoare.
„Cu Ampera, Opel va fi primul producător european de automobile ce va oferi clienţilor posibilitatea de a conduce câteva sute de kilometri doar cu energie electrică”, a spus Alain Visser, director de marketing GM Europe. Astfel, Opel Ampera va putea satisface majoritatea cerinţelor clienţilor europeni. Spre exemplu, statisticile arată că 80% dintre germani folosesc maşina aproximativ 50 de ki