Un tur al muzeului la Steaua costă cât o vizită similară la marile cluburi ale Europei. Sursa: Vlad Stanescu
Steaua este prima echipă de fotbal din România care şi-a deschis un muzeu oficial şi a pus pe picioare proiectul de vizitare a stadionului dedicat fanilor. Gruparea din Ghencea se aliniază astfel marilor cluburi europene care fac bani frumoşi din activităţi de marketing. Până aici, toate bune şi frumoase. Numai că preţurile practicate în Ghencea se aliniază şi ele cu cele stabilite de marile grupări de pe continent, deşi nici Steaua nu se compară cu Real Madrid şi Manchester United, nici salariul românilor cu cel al spaniolilor şi al englezilor. Costul pentru o vizită pe „Santiago Bernabeu”, „Old Trafford”, „Nou Camp” sau „San Siro” nu este cu mult mai mare faţă de o plimbare în Ghencea.
Un tur al stadionului „Anfield”, din Liverpool, costă 10,80 euro, în timp ce în Ghencea acelaşi tur costă 50 de lei, aproape 12 euro! „Cormoranii” le arată curioşilor, în această escapadă, cinci trofee ale Cupei Campionilor, iar Steaua - unul singur.
Ce vor steliştii
În plină criză economică, şefii din Ghencea s-au axat pe proiectele de marketing şi merchandising. Patronul Gigi Becali a spus răspicat că nu vrea să mai investească niciun chior în club şi speră ca Steaua să se autofinanţeze în câţiva ani. Latifundiarul vrea ca bugetul clubului să ajungă în scurt timp la şapte milioane de euro, faţă de 25 de milioane prevăzuţi pentru 2009.
În afară de vânzările de jucători, contractele de publicitate, drepturile TV şi vânzările de bilete la meciuri, Steaua încearcă să scoată bani frumoşi de la fani din vizitarea stadionului şi a muzeului, dar şi din comercializarea de produse promoţionale.
„Preţul e corect!”
Bobby Durbac, directorul de marketing din Ghencea, a explicat pentru „Evenimentul z