Una dintre cele mai durabile „instituţii” ale oraşului este atelierul de reparaţii auto (fostul Dacia Service), lângă calea ferată. De-a lungul ultimelor patru decenii, service-ul si-a păstrat statutul de singurul atelier unde, cu încredere, oricine poate să-şi ducă maşina la reparat. Despre Service, cu Keszeg Ferencz, şef atelier reparaţii, in interviul care urmeaza:
Reporter: Care este statutul service-ului auto Târnăveni?
Keszeg Ferencz: Suntem atelier de reparaţii auto cu autorizaţie RAR; se ştie că autorizaţiile de inspecţie periodică pentru autovehicule se reînnoiesc de către Registrul Auto Român în fiecare an, asta dacă atelierele de reparaţii îndeplinesc condiţiile necesare. Noi suntem singurul service din Târnăveni autorizat de către RAR.
Rep.: Care sunt modelele de autovehicule pentru care asiguraţi revizii sau reparaţii?
K.F.: Lucrăm aproape cu toată gama de maşini, mai puţin cu cele care au computer de bord. Este adevărat că lucrăm mai mult cu maşini autohtone-Dacia (inclusiv Logan) sau gama Daewoo. Avem însă şi clienţi de VW sau alte mărci de renume.
Rep.: Se mai organizează cursuri de pregătire?
K.F.: Din păcate, cursuri nu se mai fac, fiecare trebuie să se specializeze individual, după posibilităţi. Înainte cu ceva ani se ţineau astfel de cursuri, am participat la cursuri de specializare organizate de către Dacia, la Piteşti, sau Daewoo. Însă din ’94 am fost o singură dată la un astfel de curs, şi acesta organizat de către Cooperativa Meşteşugărească.
Rep.: Există asociaţii ale mecanicilor auto?
K.F.: Nu ştiu de aşa ceva pe la noi. un prieten plecat de aici şi care locuieşte acum în Germania îmi spunea că acolo sunt organizaţii şi cluburi ale mecanicilor auto.
Rep.: Care este procedura prin care se fac angajările noilor mecanici?
K.F.: Majoritatea noilor angajaţi sunt absolvenţi ai Şcolii de