Suntem blocati intr-un "prezent perpetuu". Suntem bombardati cu o cantitate nelimitata de informatie, cu imagini ale trecutului si cu sperante pentru viitor. Traim fiecare zi de parca ar fi prima si ultima.
Presedintele american Barack Obama are dreptate sa ignore "barbile" zilnice ale mass media si sa popularizeze ideea de rabdare in ceea ce priveste economia.
Desi ideea unei capcane a prezentului poate fi considerata intrucatva hiperbolica, cei care au urmarit alegerile prezidentiale din SUA au o idee despre ce vrea aceasta sa spuna.
In timpul campaniei si a alegerilor propriu-zise era greu sa iti dai seama din presa de situatia generala, pentru ca tot ceea ce parea sa conteze era ceea ce se petrecea chiar in acel moment, arata The Guardian.
Aproape in fiecare zi, o noua poveste strabatea ecosfera media, capatand amploare cu fiecare comentariu, cu fiecare talk show, cu fiecare buletin de stiri din fiecare televiziune.
Hillary nu a dat bacsis unei chelnerite. Obama a spus ceva despre ruj pe un porc. La cateva ore dupa orice incident, ziarele au titrat, bloggerii au comentat si contracandidatul a reactionat.
Sustinatorii candidatilor au fost pusi fata in fata cu ceea ce am putea numi o depresie maniaco-politica. Ori lucrurile mergeau incredibil de bine, ori totul era pierdut. Dar ocazional, dupa ce spiritele se linisteau, peisajul politic devenea mai clar.
De fapt, campania lui Obama a avut teme consistente si putine evenimente cu adevarat semificative. Dar, cu cat evenimentele "mari" erau mai rare, cu atat mass media s-a repezit mai frenetic asupra amanuntelor.
Obama a castigat, in parte, pentru ca atat el, cat si echipa sa au fost suficient de disciplinati pentru a rezista acestei "tiranii a prezentului".
Criza financiara a facut ca primele 100 de zile de man