In cadrul UPC Romania, al doilea jucator de pe piata de cablu TV, strategiile de recrutare includ incadrarea fostilor angajati in echipa de lucru si preluarea angajatilor valorosi de la principalii concurenti de pe piata.
"Avem o serie de posturi pe care le-am ocupat cu fosti angajati care au plecat din aceleasi pozitii sau din alte functii si care au decis sa se intoarca la noi. I-am primit inapoi fara probleme, dupa ce am vazut ca sunt in aceeasi directie cu noi si ca sunt motivati", spune Costica Rosoiu, directorul de resurse umane al UPC.
Aceasta nu este singura strategie folosita de companie pentru a-si acoperi pozitiile disponibile. O alta metoda de recrutare folosita este preluarea angajatilor de la principalii concurenti de pe piata. Exemple concludente in acest sens sunt Razvan Agrosoaie, director de vanzari in cadrul UPC, care a ocupat o pozitie similara in cadrul operatorului RCS&RDS, si Mihai Struteanu care este momentan director al diviziei UPC Business si care a ocupat anterior functia de associate director- business sales in cadrul Vodafone.
"In asemenea industrii, la nivel de management lucrurile devin mai de nisa - nu prea poti sa aduci pe cineva din FMCG sa se ocupe de hi-tech sau telecom." Pe de alta parte, in cadrul companiei exista angajati care, prin promovare interna, au ajuns de pe postul de receptioner analisti de beneficii sau care momentan lucreaza in departamentul de relatii publice. Insa acesta nu reprezinta cel mai important criteriu in recrutarea si selectia angajatilor.
"Sunt situatii in care, chiar daca avem optiuni interne, recurgem si la extern pentru ca pot sa apara valori care pot sa aduca chiar si mai multa valoare in companie."
Momentan, operatorul telecom are aproximativ 30 de pozitii disponibile, iar compania recruteaza indeosebi specialisti in vanzari sau in departamentele tehnice. Restul