Cu 20 de ani în urmă, venea în Craiova pentru o realiza scenografia unui spectacol de excepţie - „Cele trei portocale“. Astăzi se reîntoarce pe meleaguri olteneşti aducând în scenă păpuşi fermecătoare care vin să spună povestea „Motanului încălţat“.
Eugenia Tărăşescu-Jianu, care şi-a pus cei 40 de ani de activitate în slujba scenografiei, fie ea de teatru dramatic, operă, balet sau teatru de păpuşi, s-a reîntors în Craiova pentru a face cadou publicului craiovean un nou spectacol - „Motanul încălţat“. Am retrăit, graţie muncii colectivului de excepţie al Teatrului de păpuşi craiovean „Colibri“, dar şi a regizorului Nikolov Perveli Vili şi a scenografei Eugenia Tărăşescu-Jianu, bucuria copilăriei, alături de Motanul încălţat, Ştefan devenit Contele De Unde o Fi, împăratul şi frumoasa prinţesă, în minunata lor poveste. Am aplaudat frenetic munca, dar şi minunatele păpuşi, aşa cum au fost ele văzute de scenografa Eugenia Tărăşescu-Jianu.
În lumea minunată a teatrului de păpuşi
Am fost curioşi să aflăm cum se nasc aceste fermecătoare păpuşi. Am ascultat povestea scenografei, asupra căreia Dumnezeu a presărat multă fantezie, care astăzi este transpusă în scenă. „Fiecare om are felul lui de a citi. Eu de mic copil am citit văzând. Îmi cream imaginea eroilor. Eram acolo. Aşa am fost făcută, de aceea spun că n-aş fi putut face altceva. Orice birou pe mine m-ar fi omorât. Acolo, probabil sertarele se deschideau şi mă înghiţeau sau dulapurile se deschideau şi mă luau cu o limbă de foc. Am fantezie. Aşa am fost făcută. Probabil şi la 80 de ani voi vedea la fel, vor fi orori sau vor fi lucruri foarte frumoase“. Şi fantezia sa a fost transpusă de fiecare dată. „Am făcut teatru de operă şi balet. Cu ani înainte, am cochetat cu teatrul de revistă, dar m-am plictisit foarte repede pentru că nu ai ce să faci acolo. Singurul lucru care se întâmplă sunt