Multe dintre beneficiile "la moda" anul trecut ar putea sa dispara in 2009 in foarte multe dintre companiile de pe piata. Printre acestea se numara finantarea programelor de MBA, coach-ul personal pentru manageri, abonamentele la sala de fitness, locurile de parcare, bugetele pentru masa de pranz sau bonusurile de senioritate, sunt de parere directorii de resurse umane si expertii in head-hunting.
In general, 80% din beneficiile acordate angajatilor sunt de natura financiara, insa acordarea unor asemenea beneficii este un lucru mai greu de gestionat intr-o perioada de criza. Din acest motiv, slujba directorilor de resurse umane este sa propuna solutii creative si care, preferabil, sa nu coste nimic.
"Instaurarea unui program de lucru flexibil in companie ar putea fi o solutie. Deocamdata nu prea se aplica acest lucru, insa o asemenea abordare ar putea avea multe avantaje: nu costa nimic si este foarte motivant pentru angajati. Totodata, exista avantaje si in ceea ce priveste plata salariilor, care sunt mai mici atunci cand reduci timpul de lucru", a spus Mihaela Damian, managing partner al firmei de executive search Stanton Chase, in cadrul unei dezbateri organizate de Stanton Chase si Eureko, despre cele mai eficiente instrumente de atragere si retinere a talentelor din cadrul organizatiilor.
Potrivit lui Damian, in Romania, spre deosebire de Franta, Germania sau SUA, exista inca o serie de beneficii foarte putin utilizate de companii: acordarea actiunilor preferentiale angajatilor, a stimulentelor financiare pentru relocari sau concedii sabatice platite.
Pentru ca trebuie sa fie atenti la reducerea costurilor, dar si la motivarea echipei de angajati, presiunea pe directorii de resurse umane este dubla in situatia de fata.
"Valoarea top performerilor creste in perioadele de criza. In conditii normale, toate companiile incearca sa