Desi exista voci care afirma ca 2009 va reprezenta un moment dificil pentru mobile marketing, Maia Novolan, director general Intertel Communication, crede ca vom asista anul acesta la o crestere de 30-40% a volumului de proiecte pe acest segment, pe fondul orientarii oricarui business catre “maxima eficientizare”, atat a costurilor, cat si al abordarii in marketing si promovare.
Proiectele de marketing mobil au totalizat anul trecut o valoare de aproximativ 3,5 mil. euro, potrivit directorului general al Intertel Communication.
“Proiectele mari pot fi anulate, insa vor exista mult mai multe proiecte mici care vor compensa si chiar mari volumul de activitate. Insa asta nu inseamna ca procentul este echivalent si pentru volumul veniturilor. Probabil ca piata din punct de vedere a veniturilor va avea o crestere mai moderata de 15-20%, fata de 2008”, declara Maia Novolan (foto).
Potrivit acesteia, marketingul mobil ca industrie a inceput sa fie recunoscut ca un punct destul de important al unui plan de marketing general.
“In comparatie cu alte tari civilizate, in Romania a durat mai mult ca responsabilii de marketing ai companiilor sa se familiarizeze cu domeniul, de altfel destul de tehnic, si sa puna in aplicare mecanisme specifice. In «era» marketingului digital, marketingul mobil si-a castigat un rol binemeritat. In plus, in marketing consumatorul «da tonul» si cum consumul de online si mobile creste vertiginos, implicit cote tot mai mari din bugetele de marketing se vor indrepta tot mai mult si catre ariile digitale”, considera Novolan.
Printre avantajele acestui mediu de promovare mentionate de oficialul Intertel Communication se numara interactivitatea, comunicarea directa, privata si personalizata, rapiditatea (informare in timp aproape real).
“Sigur, unii vor spune ca aceleasi caracteristici le are in principiu si Internet