Praktiker, cea mai mare retea de magazine de bricolaj de pe piata locala, cu 25 de unitati operationale si vanzari de aproape 300 mil. euro in 2008, previzioneaza ca retailul de bricolaj va castiga cel mai mult in acest an din investitiile populatiei in modernizarea locuintelor, dupa ce in anii anteriori piata a fost impulsionata de lucrarile de renovare.
„Contextul economic actual aduce o schimbare de trend in retailul de bricolaj, cererea fiind sustinuta acum mai degraba de proiectele de modernizare, care cresc valoarea proprietatilor imobili-are, decat de constructiile noi", se arata in raportul financiar al grupului german Praktiker.
Retailerul a resimtit primele efecte ale crizei financiare in trimestrul al patrulea al anului 2008, cand „cresterea nesigurantei locurilor de munca a dus la o contractie a consumului populatiei in trimestrul al patrulea al anului", se arata in raportul financiar al Praktiker.
In plus, deprecierea leului fata de euro cu circa 10% in perioada 2007-2008 a taiat 9 mil. euro din rezultatul financiar al retailerului, conform aceleiasi surse. „In aceste conditii, am acordat o atentie sporita controlului costurilor. Exista inca premisele obtinerii unei profitabilitati bune in urmatorii ani in Romania, tinand cont de po-zitia Praktiker pe piata si de dimensiunea subsidiarei locale", se mai precizeaza in raport.
Deprecierea monedei nationale a diminuat semnificativ si ratele de crestere ale van-zarilor raportate de retailerul german la nivelul pietei ro-manesti.
Astfel, potrivit raportului financiar publicat recent, cresterea organica a retelei Praktiker Romania (vanzarile like-for-like) a fost anul trecut de 6,7% fata de 2007, in moneda nationala, insa deprecierea leului a generat o diminuare a valorii vanzarilor in euro cu 3,4%.
Aceasta este prima scadere anuala a vanzarilor in magazinele mai vechi ale ret