Importatorul de tigle metalice Final Distribution, cu afaceri de 5,3 mil. euro in 2008, mizeaza in acest an pe cresterea cererii pe piata renovarilor precum si pe promovarea mai agresiva a produselor companiei, in incercarea de crestere a cotei de piata.
"Anul acesta ne confruntam cu o scadere semnificativa a pietei de invelitori, conform estimarilor noastre cei mai afectati vor fi producatorii de tigla metalica, ce activeaza pe o piata foarte concurentiala. Piata invelitorilor premium va scadea cu o pondere mai mica. Anul acesta piata renovarilor va creste proabil cu o pondere mai mare, din care mizam sa luam o cota de piata cat mai mare", a declarat Dan Mircescu, directorul general al companiei.
Compania este reprezentantul exclusiv in Romania pentru brandurile Gerard si Delta. Gerard este o tigla metalica cu acoperire de piatra naturala importata din Noua Zeelanda, in timp Delta sunt membrane pentru acoperisuri si protectii pentru funadatii, importate din Germania.
Potrivit estimarilor companiei, piata de sisteme de invelitori pentru acoperisuri s-a ridicat in 2008 in volum la circa 18-20 de milioane de mp, in timp ce valoarea pietei a fost de aproximativ 170 mil. euro.
"In ceea ce priveste estimarile pe anul acesta as prefera sa fiu rezervat. Cred ca deocamdata nu avem o dimensiune clara a crizei in Romania si orice eveniment din viitorul apropiat ne poate schimba perceptia asupra evolutiei pietei", a tinut sa precizeze Mircescu.
Investitiile companiei s-au ridicat in 2008 la aproximativ 450.000 de euro si au vizat in principal extinderea spatiilor de depozitare. Pentru acest an, Mircescu a apreciat ca va reduce investitiile la minim si se va concentra in special pe promovarea portofoliului de produse.
"La sfarsitul anului 2008 am finalizat o serie de investitii, in principal in extinderea capacitatilor de depozitare. Probabil v