Renault a primit un imprumut de 400 milioane de euro din partea Bancii Europene pentru Investitii (BEI), insa Dacia nu va primi nimic din acesti bani, pentru ca orice solicitare de finantare va fi facuta, daca este nevoie, separat de catre constructorul autohton."Pentru Dacia, orice solicitare de finantare o face chiar compania", a explicat pentru Capital Online responsabilul de relatiile cu presa din cadrul Dacia, Silviu Sepciu. Acesta a adaugat ca singura finantare de care poate fi vorba in ca
Renault a primit un imprumut de 400 milioane de euro din partea Bancii Europene pentru Investitii (BEI), insa Dacia nu va primi nimic din acesti bani, pentru ca orice solicitare de finantare va fi facuta, daca este nevoie, separat de catre constructorul autohton.
"Pentru Dacia, orice solicitare de finantare o face chiar compania", a explicat pentru Capital Online responsabilul de relatiile cu presa din cadrul Dacia, Silviu Sepciu. Acesta a adaugat ca singura finantare de care poate fi vorba in cazul companiei romanesti este imprumutul de la BEI pentru Centrul Tehnic de la Titu, pentru care au fost cerute garantii din partea statului roman.
Imprumutul acordat grupului Renault face parte dint-un fond in valoare de trei miliarde de euro pe care BEI a decis sa-l acorde sectorului auto european, pentru a-l ajuta in tranzitia spre tehnologii economice si ecologice.
Banii primiti de grupul francez ii vor permite acestuia sa-si mentina investitiile strategice in ciuda crizei creditelor si a caderii pietelor auto, factor ce a dus la scaderea cu 21,1% a vanzarilor Renault pe plan global in acest an.
De la inceputul anului 2009 pana la sfarsitul lunii februarie, piata auto a scazut cu 24,2% in Europa si cu 12,9% in Franta. Aceasta tendinta nu a ocolit nici pietele emergente.