Impinsi de reducerea consumului de electronice si electrocasnice cu o medie de 20% in ultimele patru luni, producatorii si retailerii specializati promoveaza reduceri promotionale si campanii de reciclare mult mai intens decat in anii anteriori in speranta sustinerii vanzarilor.
Daca programul de innoire a parcului auto national, cunoscut sub numele Rabla, este sustinut de Ministerul Mediului prin fonduri de 228 de milioane de lei, programul de reciclare a electrocasnicelor este sustinut de producatori si retaileri din bugete proprii.
Campaniile de reciclare au pus stapanire pe rafturile celor trei mari retaileri, Altex, Domo si Flamingo, iar diverse marci de electrocasnice sunt promovate sub o reducere sau printr-un voucher, in functie de oferta: fie o reducere de 15% la pretul de raft, fie un voucher de reducere de 150 de lei sau 250 de lei pentru achizitia unui aparat nou. Conditia de baza si caracteristica care apropie cel mai tare aceste campanii de programul Rabla este predarea spre reciclare a unui aparat electrocasnic uzat. Pe langa reducerea de 250 de lei, Electrolux arata ca prin inlocuirea unui frigider mai vechi de 10 ani se obtine si o reducere a costurilor de exploatare cu 60%, ceea ce reprezinta 800 de euro in perioada normata de utilizare a produsului.
"Daca toate produsele electrocasnice de acum zece ani ar fi inlocuite (...) impactul asupra emisiilor de CO2 ar fi evident, -20 de milioane de tone CO2, adica 6% din obiectivele Tratatului de la Kyoto", a declarat Carmen Georgescu, director de marketing al Electrolux.
Producatorii si retailerii din sector trebuie sa colecteze anual o cantitate de deseuri electrocasnice stabilita in functie de volumul productiei sau de volumul comercializat. Norma de colectare impusa la nivel european este de 4 kg/ cap de locuitor, iar in Romania au fost colectate anul trecut 0,5 kg/cap de