Autorităţile locale din Craiova şi cele 7 comune care fac parte din Zona Metropolitană vor să obţină finanţare europeană pentru proiecte mari de infrastrucură.
Primăria Craiova a dat publicităţii varianta de lucru a Planului Integrat de Dezvoltare (PID), document obligatoriu pentru accesarea celor 100 milioane euro disponibile pentru Craiova în cadrul Programului Operaţional Regional.
Autorităţile locale din Craiova au propus spre finanţare reabilitarea unor artere importante ale Băniei, între care bulevardele Olteniei şi Tineretului din Craioviţa, strada Brestei, Râului şi strada Pelendava. Planurile administraţiei craiovene prevăd şi realizarea unor pasaje subteran şi suprateran pentru fluidizarea traficului din centrul Băniei. În plus, tot pentru a îmbunătăţi transportul local, municipalitatea vrea să reabiliteze 11 kilometri din linia de tramvai care traversează Craiova şi să introducă linii de troleibuz.
Centrul Istoric, în vizorul edililor
Autorităţile au avut în vedere şi reabilitarea zonei centrale istorice a oraşului ca arie-pilot. În cadrul proiectului, se intenţionează reabilitarea sau construirea reţelelor de utilităţi aferente celor 13 străzi din centrul istoric, se vor amenaja 13 esplanade pietonale şi 4 pieţe publice, iar vechiul Bazar al Craiovei va căpăta şi el un alt look. Nici parcurile nu au fost sărite de la porţia de bani europeni. Pentru Parcul Nicolae Romanescu şi Grădina Botanică, Primăria plănuieşte schimbări din temelii.
Utilităţi în Zona Metropolitană
Şi cele 7 comune care fac parte din Zona Metropolitană Craiova şi-au făcut socoteli cu banii pe care i-ar putea primi de la Uniunea Europeană. Mischii, Gherceşti, Pieleşti, Predeşti, Breasta, Şimnicu de Sus şi Teasc au propus în general proiecte de infrastructură precum asfaltarea şi pietruirea unor străzi, construcţia unor reţele de canalizare şi de electri