Sub pretextul aducerii transportului în comun la standarde europene, conducerea Primăriei Ploieşti a cheltuit peste 300.000 de lei în montarea bordurilor şi asfaltarea a opt din cele peste 100 de staţii ale RATP. În acelaşi timp, aproximativ două sute de străzi sunt încă neasfaltate în reşedinţa de judeţ. Sursa: Marius Nica
Opt dintre staţiile destinate transportului în comun din Ploieşti vor fi modernizate prin montarea de borduri şi asfaltarea trotuarelor care delimitează spaţiul destinat călătorilor. Trei dintre aceste staţii au fost deja „cosmetizate”, valoarea totală a acestei lucrări fiind, conform Direcţiei Comunicare a Primăriei Ploieşti, de 304.369,37 lei, fără TVA.
Executantul este societatea Star T&D Blejoi, o firmă „abonată” la lucrările publice din oraş, care a câştigat selecţia de oferte organizată de municipalitate în 2008.
Investiţia autorităţilor locale nu este privită cu ochi buni de cetăţeni. „Nu înţeleg de ce au băgat bani în asfaltarea staţiilor şi montarea bordurilor, când nu avem nici măcar o copertină să ne adăpostim de ploaie”, spune ploieşteanul Dumitru Voinea.
De partea cealaltă, conducerea Primăriei Ploieşti susţine că „borduriada” face parte dintr-un program de modernizare al transportului în comun. „Este vorba de refugiile RATP, făcute pe proiectul Civitas Success. S-au montat borduri pentru a delimita mai bine staţiile”, a declarat viceprimarul Carmen Dumitru.
Acelaşi punct de vedere este împărtăşit şi de constructor. „Trebuie să punem borduri în dreptul staţiilor de autobuz. Din câte am înţeles aceasta este o cerinţă a Uniunii Europene”, spune Tudor Ionescu, maistru în cadrul societăţii Star T&D Blejoi.
„Staţiile mijloacelor de transport în comun nu sunt în patrimoniul regiei”, se apără Radu Popescu, directorul Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti.