Ca urmare a acestei achizitii, Heineken estima la acea data cresterea cotei de piata in Romania la 31% si majorarea vanzarilor totale la 6 mil. hectolitri. Piata locala de profil ajuns anul trecut la 20,2 mil. hectolitri, in crestere cu 4,1% fata de anul anterior, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
Reprezentantii companiei au comunicat ca Heineken a ajuns anul trecut la o cota de piata in volum de 29% in Romania, citand datele companiei de cercetare Nielsen.
Cifra include si vanzarile Bere Mures, estimate la circa 1,2 mil. hectolitri, ceea ce indica faptul ca vanzarile in volum realizate anul trecut de Heineken Romania, neincluzand preluarea producatorului roman, au fost de aproximativ 4,7 mil. hectolitri, potrivit calculelor ZF.
Reprezentantii Heineken Romania nu au precizat insa volumul vanzarilor si nici dinamica fata de 2007.
Potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul cota de piata a companiei, in anul 2007 (26%) Heineken vindea in jur de 5 milioane de hectolitri pe piata locala (cifra neconfirmata de companie), astfel ca 2008 ar putea fi primul an in care filiala locala a grupului olandez nu a raportat o crestere organica a vanzarilor (fara a include achizitia Bere Mures).
De altfel, in ultimul raport Heineken, Romania nu mai figureaza printre statele care au contribuit substantial la cresterea organica a producatorului in Europa Centrala si de Est, asa cum s-a intamplat in 2007.
Heineken isi disputa primul loc pe piata cu filiala romaneasca a SABMiller, Ursus Breweries.
Cel mai important brand din portfoliul international al companiei, Heineken, a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor in volum de 26%, comparativ cu 2007, in timp ce marcile locale Ciuc Premium, Golden Brau si Bucegi au avut un avans single digit (sub 10%). In 2007, Golden Brau era cel mai vandut brand din portofoliul Heineken, cu un v