Magazinele din benzinarii au inregistrat anul trecut vanzari de peste 500 mil. euro, ratele de crestere pe segmentul non-oil fiind de 30-45% fata de 2007, in conditiile in care vanzarile de benzina si motorina au stagnat.
Distribuitorii de carburanti spun ca segmentul non-oil ar putea ajunge la circa 40% din veniturile inregistrate in benzinarii pe fondul scaderii cu 20% a cererii de carburanti la nivel de piata. Segmentul non-oil este reprezentat de magazinele din benzinarii sau de serviciile auxiliare.
"In ceea ce priveste OMV Romania, segmentul "non-oil" este foarte important, dar activitatea noastra de baza este comercializarea produselor petroliere, respectiv a carburantilor, in principal. Astfel, ponderea celor doua segmente "oil" si "non-oil" va ramane in parametrii actuali, cu mici fluctuatii in functie de contextul pietei. Ponderea maxima a segmentului non-oil la OMV Romania ar fi de aproximativ 35-40%", spun reprezentantii companiei care controleaza o cota de piata de 9% si afaceri de peste 500 de milioane de euro.
Anul trecut, compania a inregistrat din segmentul non-oil circa 25-30% din vanzari, in crestere fata de 2007.
Astfel, potrivit calculelor ZF, segmentul non-oil ar fi putut genera peste 100 milioane de euro.
"In 2008, cifra de afaceri totala in activitatea complementara a inregistrat o crestere semnificativa, de 45% fata de anul anterior, datorita optimizarii portofoliului si procesului de achizitie", spun reprezentantii Petrom, cea mai mare companie locala. Potrivit acestora, in 2007 incasarile din segmentul non-oil s-au cifrat la 318 mil. lei (95,2 mil. euro), iar anul trecut au ajuns la circa 125 de milioane de euro, adica aproape cat vanzarile din toata reteaua locala Mega Image, cel mai extins lant de supermarketuri din Capitala (cu un rezultat estimat de ZF in jurul a 130 mil. euro). Cu cresterea de anul