Marii clienti de publicitate dau tot mai multa atentie investitiilor in campanii publicitare mai flexibile si neconventionale, iar in prezent majoritatea initiativelor lansate de agentii sunt concentrate pe cresterea productivitatii si pe promovarea publicitatii netraditionale, potrivit cercetarilor companiei A.T. Kearney pe piata romaneasca. Acestea au fost prezentate, marti, de vicepresedintele companiei, Michael Weiss, in cadrul conferintei EastEuro Link pe teme de marketing in Europa Centrala si de Est.
Michael Weiss, Vicepresedinte A.T. Kearney:
TV genereaza de mult timp o crestere semnificativa a pietei media din Romania. Piata media din Romania, in 2008, s-a ridicat la 582 milioane euroIn 2008, cele mai mari investitii media s-au inregistrat la categoriile Servicii Mobile, Auto, Banci&Asigurari. Bugetele de marketing reduse ale principalilor trei clienti din segmentul FMCG au eliminat Cosmeticele din pozitia de varf detinuta in prealabilPe o piata foarte fragmentata, Zenith Media (agentie de media) si Leo Burnett&Target (agentie "full-service") s-au numarat printre agentiile foarte apreciate de marii clienti de publicitate. Majoritatea agentiilor aflate in topul preferintelor marilor advertiseri reprezinta retele internationale
Marii clienti de publicitate iau in considerare investitii in campanii publicitare mai flexibile si neconventionale; acum, majoritatea initiativelor lansate de agentii sunt concentrate pe cresterea productivitatii si pe promovarea publicitatii netraditionaleAnalizele A.T. Kearney demonstreaza ca organizatiile proactive in perioade de scadere economica pot produce valoareL'Oreal, pana acum un mare client de publicitate TV, acorda tot mai multa atentie mediului online in cheltuielile sale de marketing (L'Oreal va aloca 3-8% din bugetul sau de marketing pe 2009 publicitatii online, dupa ce a scazut abrupt investitiile