Castiguri de 4 5 miliarde lei din vorbitul la telefon • Un iesean a reusit performanta sa castige, dupa ce a vorbit la telefon timp de opt ore pe zi, nu mai putin de 450 mii lei in anul 2008, adica mai bine de 104 mii Euro pe an si peste 8,7 mii Euro pe luna
Un angajat al unui call-center, o companie specializata de intermedieri prin telefon, a devenit cel mai bine platit iesean al anului 2008. Numai din faptul ca a vorbit la telefon timp de 8 ore pe zi, acesta a devansat lejer in ceea ce priveste salariul pe directorii marilor societati comerciale, ai institutiilor iesene, in frunte cu primarul si prefectul judetului Iasi. Din fisele fiscale depuse la Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi de catre angajatori s-a putut observa ca cel mai mare venit declarat este cel al unui iesean care lucreaza la un call-center. Astfel, pentru anul 2008, ieseanul a castigat din vorbitul la telefon nu mai putin de 449.393 lei, adica aproximativ 104 mii Euro pe an, respectiv 8,7 mii Euro pe luna, echivalentul a 370 milioane lei vechi. "Din fisele fiscale depuse pentru anul 2008, domeniul in care s-au inregistrat cele mai mari venituri a fost cel al intermedierilor de telefonie", a declarat purtatorul de cuvant al DGFPJ, Maria Taran. Pe romaneste, acesta a bagat in buzunar intr-un an cat muncesc altii in sapte, numai in conditiile in care stie sa vorbeasca fluent o limba straina, are abilitati de vanzator si este de acord sa vorbeasca la telefon timp de 8 ore pe zi. Economistii sustin ca aceste salarii pot fi atinse numai in conditiile in care firma devine din ce in ce mai valoroasa, crescandu-i in timp valoarea de piata. "Depinde de modul in care sunt platiti. Daca primesc un procent din profitul firmei, atunci este normal. Odata ce ii creste valoarea de piata, creste si salariul. Aceste averi sunt facute conjunctural. Pana la urma, e o firma