Benzinăriile Petrom sunt preferate de 43% dintre români, graţie unei reţelei extinse de staţii şi poziţionării lor strategice. Dincolo de scăderea accentuată a pieţei auto din ultimele luni ale anului trecut, prelungită şi în primul trimestru din 2009, un recent studiu de piaţă realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Daedalus Group, indică un trend descrescător şi în ceea ce priveşte frecvenţa consumului de benzină. Pe de altă parte, da
Benzinăriile Petrom sunt preferate de 43% dintre români, graţie unei reţelei extinse de staţii şi poziţionării lor strategice.
Dincolo de scăderea accentuată a pieţei auto din ultimele luni ale anului trecut, prelungită şi în primul trimestru din 2009, un recent studiu de piaţă realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Daedalus Group, indică un trend descrescător şi în ceea ce priveşte frecvenţa consumului de benzină. Pe de altă parte, datele arată că brandurile de benzinării par să îşi fi consolidat baza de clienţi, cu câteva excepţii. Studiul BrandExpress (interviuri telefonice pe un eşantion de 1.000 de persoane, reprezentativ la nivel urban, cu o marjă de eroare de ±3%) arată că brandul preferat de benzinărie al românilor este Petrom, care a înregistrat 42,7% din opţiunile respondenţilor în ultimul trimestru din 2008, în creştere uşoară, cu 3,2 procente, faţă de trimestrul al III-lea. Creşterea indicelui de utilizare înregistrată de brandul Petrom este semnificativă în contextul în care restul mărcilor de benzinării par să se fi aflat într-o perioadă de stabilitate. Deocamdată, singura excepţie este OMV, brand care a înregistrat un declin de 3,2 procente în preferinţele consumatorilor, de la 19% în iulie-septembrie 2008 la 15,8% în octombrie-decembrie.
Drumurile spre staţia de benzină, din ce în ce mai rare
În ceea ce priveşte incidenţa alimentărilor cu b