Presedintele Obama considera ca cea mai buna solutie este un faliment negociat rapid al General Motors, astfel incat gigantul sa poata fi restructurat si sa devina o companie competitiva.
Obama este, de asemenea, dispus sa permita falimentul Chrysler si sa fie vandut la preturi foarte mici, in situatia in care Chrysler nu ajunge la perfectarea unei aliante cu producatorul auto italian, Fiat, anunta Bloomberg.
Obama a acordat GM 60 de zile pentru ca aceasta sa-si reduca datoriile si costurile intr-o masura mai mare decat cea propusa de companie in planul de restructurare din martie, plan pe care guvernul american l-a respins.
Noua conducere GM sustine, la randu-i, optiunea unui faliment rapid si eficient, ajungand sa considere chiar inevitabila aceasta varianta. Aceasta in conditiile in care chiar Obama i-a solicitat fostului presedinte al GM, Rick Wagoner, sa-si dea demisia din fruntea companiei.
Totusi, un faliment GM ar reprezenta caderea unui simbol al afacerilor corporatiste din america, o companie care in 2004 anunta un profit de 2.8 miliarde dolari si care, in 1961, controla 61 de procente din piata de automobile. O scadere puternica in vazarile de automobile sport si a camionetelor, coroborata cu inghetarea pietelor de credite, a determinat, pentru GM, pierderi de 82 miliarde, in ultimii 4 ani.
Cele doua companii au primit ajutor guvernamental in valoare de 17.4 miliarde dolari, la sfarsitul anului trecut. Insa incercarea de a obtine inca 21 miliarde s-a lovit de refuzul autoritatilor americane, in conditiile in care planurile de restructurare pe care companiile le-au prezentat au fost considerate ca nesatisfacatoare.
GM trebuie sa reduca datoriile de 27.5 miliarde dolari pe care creditorii privati, detinatori de obligatiuni emise de GM, au refuzat sa le schimbe pe valori mobiliare ale com