Schimbare. Expertii financiari sustin ca atat bancile, cat si clientii trebuie sa-si modifice perceptia privind modalitatea de rambursare a unui credit de valoare mai mare.
Capacitatea de rambursare a unui credit de valoare mai mare poate fi afectata de criza financiara.
Ruxandra Andrei, Deputy General Manager FinZoom, precizeaza ca "in acest moment, bancile ar trebui sa fie deschise renegocierilor, prin care sa sustina un portofoliu de clienti care isi platesc regulat ratele".
Solutii
De asemenea, analiza situatiei clientului ar trebui sa fie facuta cu buna credinta, astfel incat acesta sa beneficieze de solutii reale pentru situatia sa financiara.
"Personalul bancilor va trebui sa isi schimbe mentalitatea de a fi de partea cealalta a «ghiseului» si sa inteleaga ca salariile si job-urile lor stau in fiecare decizie pe care o ia clientul", spune Ruxandra Andrei.
Clientii trebuie sa se informeze
Roxana Gavrila, Head of Communication and Marketing Department al CreditTeam, precizeaza ca persoanele aflate intr-o relatie contractuala cu banca ar trebui sa nu mai fie reticente atunci cand intampina probleme financiare si sa mearga la institutia financiara creditoare pentru a-si prezenta situatia.
"Bancile au devenit deschise la renegocierea contractului, iar oamenii care, la un moment dat, ajung in imposibilitatea de plata a ratei, trebuie sa stie ca pot fi identificate solutii, cum ar fi prelungirea perioadei de creditare sau chiar, in unele cazuri, stabilirea unui alt termen de rambursare a ratei, ceea ce permite o scurta amanare a platii", mai spune specialistul CreditTeam.
Trebuie mentionat, insa, ca rezultatele negocierilor vor face obiectul unor acte aditionale contractului incheiat intre banca si client initial si/sau vor presupune achitarea unor taxe si comis