La 1 aprilie 1989, cetăţenii României citeau în ziarul Scînteia un comunicat de presă privind desfăşurarea în ziua de 31 martie 1989 a şedinţei Comitetului Politic Executiv al CC al PCR.
Potrivit informaţiei din cotidian, la reuniune au fost dezbătute "materialele ce urmează a fi prezentate Plenarei Comitetului Central al partidului din 12 aprilie a.c.".
În acelaşi comunicat s-a menţionat faptul că, "în continuarea şedinţei, Comitetul Politic Executiv a examinat Raportul privind punerea în funcţiune a magistralei a 3-a şi propuneri de dezvoltare în continuare a metroului bucureştean".
Practic, în dimineaţa zilei de 31 martie 1989, înainte de începerea reuniunii, Nicolae Ceauşescu a primit un raport de la Gheorghe Oprea, prim-viceprim-ministru al Guvernului, prin care a fost solicitată aprobarea pentru începerea lucrărilor la tronsoanele de metrou "Leontin Sălăjan - Policolor" şi "Basarab - Griviţa Roşie - 1 Mai - Pajura". Primul proiect urma să aibă o lungime de 4,1 km, fiind prevăzute patru staţii de acces. Cel de-al doilea, în lungime de 4,5 km, trebuia să aibă cinci staţii şi să asigure legătura cu magistrala 1 de metrou în staţia "Basarab". Termenul de executare şi punere în funcţiune a celor două tronsoane a fost precizat chiar de Gheorghe Oprea: "Cel mai târziu la finele anului 1991".
Nicolae Ceauşescu nu a fost de acord cu propunerea respectivă, în sensul că a impus ca tronsoanele respective să fie finalizate până la 23 august 1991. Această informaţie inedită provine din stenograma reuniunii Comitetului Politic Executiv al CC al PCR, desfăşurată la 31 martie 1989, redată anterior sub forma unui extras. Documentul original, integral, se află în prezent la Arhivele Naţionale Istorice Centrale, fond CC al PCR Cancelarie, dosar 19/1989, filele 10-15.
În comunicatul din data de 1 aprilie 1