Compania petrolieră a renunţat la 10 benzinării din România, pentru a întări activităţile de distribuţie angro a carburanţilor în Austria. Grupul MOL îşi eficientizează activitatea prin gruparea benzinăriilor în jurul capacităţilor de rafinare. În schimbul celor 10 staţii vândute subsidiarei locale Agip a italienilor de la Eni, compania ungară MOL a cumpărat 26 de benzinării în Austria, printr-un acord semnat în decembrie 2008.
„Motivul pentru care ne-am extins în Austria a fost faptul că MOL se numără printre furnizorii principali angro de carburanţi din această ţară, bazându-ne pe activitatea rafinăriei de la Bratislava”, a declarat, pentru „Adevărul”, Zsolt Szalay, preşedintele MOL România. Oficialul MOL a arătat că, în general, pieţele din Vest au ajuns deja la maturitate, multe sunt deja saturate, iar dezvoltarea de noi companii este dificilă. „Proiectele greenfield sunt greu de implementat, iar reţelele de retail de pe autostrăzi sunt bine puse la punct”, susţine Szalay.
Mai multe oportunităţi în estul Europei
Pe de altă parte, ţări precum România sau Serbia nu au încă un sistem de autostrăzi bine pus la punct. Totuşi, petroliştii se aşteaptă ca aceste investiţii să fie implementate într-un viitor apropiat, a mai spus Szalay. „Deşi contextul economic în prezent este dificil, estul Europei oferă mai multe oportunităţi de dezvoltare”, a precizat el, adăugând că MOL a demarat un proces de optimizare a reţelei din România, pentru că nu contează doar numărul unităţilor, ci şi eficienţa.
„După efectuarea unei analize a eficienţei pe unitate, am ajuns la concluzia că nu sunt motive pentru a renunţa la vreuna din staţiile nostre, dar sunt necesare măsuri de optimizare a costurilor, orice reduceri fiind importante”, a subliniat oficialul MOL.
Piaţa scade puternic
Piaţa carburanţilor