Romania, Polonia si Serbia sunt printre tarile cel mai putin afectate de criza din regiune din punctul de vedere al operatorilor aerieni, iar la polul opus, se afla Ungaria, unde in ultimele luni vanzarile au scazut cu 30-40%, a declarat Tamur Goudarzi-Pour (foto), directorul de dezvoltare pentru Europa Centrala si de Est al Lufthansa.
Anul trecut compania a transportat 550.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 10% fata de anul 2007, dar cu 50.000 de pasageri sub estimarile initiale pe fondul agravarii crizei financiare globale in cea de-a doua parte a lui 2008.
“Dupa prima luna de functionare, Bucurestiul este destinatia cea mai buna pentru Lufthansa Italia din cele opt lansate anul acesta, depasind
orase precum Madrid, Budapesta sauParis”, a declarat declarat Stefan Versemann, directorul general de vanzari pentru Romania si Moldova al Lufthansa.
Romania este, de asemenea, tara din regiune in care compania germana si-a marit cel mai mult capacitatea anul acesta, cu 14 procente prin adaugarea celor 7 zboruri saptamanale Bucuresti- Milano si prin inaugurarea celui de-al doilea zbor zilnic Bucuresti-Munchen.
“Anul acesta cu vanzarile au avansat cu 12% pe fondul unei cresteri a capacitatii de 14-15%”, spune Versemann.
In 2008, Luftansa a inregistrat o crestere de 10% pe cursele din si catre Romania, piata locala ocupand locul al doilea dupa Polonia, unde nemtii au transportat 1 milioane de pasageri
La nivel de grup, Luftansa a raportat un profit operational de 1,35 mld. euro, sub estimarile care preconizau atingerea valorii de 1,9 miliarde de euro. Profitul net a fost de 599 mil. euro.
In ceea ce priveste vanzarile Luftansa, 2008 a fost cel mai bun an in pentru Europa Centrala si de Est.
Noutatile Lufthansa pentru acest an sunt noua destinatie Bucuresti-Milano Malpensa introdusa de pe data de