Efectele se vor simţi la două-trei luni după aplicarea noilor reglementări
Odată cu legiferarea Codului de bune practici pentru marile magazine, preţurile vor scădea cu 10%, consideră Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară, care a fost implicat, alături de producători, în „războiul“ cu hipermarketurile. De cealaltă parte, marii retaileri susţin că clauza clientului cel mai favorizat nu este nicidecum anticoncurenţială, atâta vreme cât economiile se reflectă într-un preţ de vânzare mai mic.
„Efectul nu va fi imediat, însă după două-trei luni de zile de la intrarea în vigoare a legii, preţurile, cel puţin cele la alimente, vor scădea cu 10%. De asemenea, noile reglementări vor contribui la încurajarea consumului de produse alimentare de producţie autohtonă“, a declarat Frumosu pentru Gândul.
În opinia sa, practicile hipermarketurilor de până acum au încurajat cumpărarea de produse din import. „Dacă se continuă pe aceeaşi linie, într-un an sau doi se ajungea la distrugerea a 70% din industria alimentară românească, mulţi producători neputând să se conformeze condiţiilor impuse de marile lanţuri de magazine“, a mai spus el.
Frumosu a adăugat că un alt efect benefic al intrării în vigoare a actului normativ va fi dezvoltarea magazinelor de cartier, care au avut cel mai mult de suferit de pe urma politicii agresive a lanţurilor de hipermarketuri. „Totodată, se încurajează înfiinţarea unor lanţuri de magazine mici, care să se aprovizioneze cu alimente direct de la producător“, a concluzionat el.
De cealaltă parte a baricadei, oficialii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) spun că clauza clientului cel mai favorizat nu este anticoncurenţială, aşa cum susţine preşedintele Consiliului Concurenţei, Gheorghe Oprescu. „Ea este transpunerea la nivel micro a clauzei naţiunii celei mai fav