Constructorul spune ca 70% din terenurile pe care se va construi tronsonul de autostrada Medgidia-Constanta se afla in proprietatea statului, un atu pentru predarea la timp a proiectului.
Grupul german Max Boegl, unul dintre cei mai activi constructori de pe piata locala, spune ca anul acesta isi va atinge tinta de 100 mil. euro pentru cifra de afaceri daca va incasa sumele necesare pentru proiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu, a centurii orasului Sibiu si a proiectului de constructie a autostrazii Medgidia-Constanta.
Max Boegl spune ca va putea executa la timp tronsonul de autostrada Medgidia-Constanta (19,2 km), in ciuda termenului scurt de executie de 24 de luni, avand in vedere ca circa 70% din terenuri apartin statului, iar fondurile pentru executie provin de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
"Nu va incepe foarte mult din proiectul Medgidia-Constanta, pentru ca exproprierile sunt deocamdata in stadiul de evaluare si de realizare a cadastrului, si trebuie realizata si proiectarea. Insa avem avantajul ca circa 70% din terenuri sunt in proprietatea statului, ceea ce ar trebui sa grabeasca procesul de expropriere", a declarat Romeo Botocan, directorul general al Max Boegl Romania. Compania italiana Astaldi si Max Boegl au castigat anul acesta licitatia pentru executia si proiectarea tronsonului de autostrada Medgidia-Constanta, cu o valoare totala de 211 mil. euro, lucrarile urmand sa fie finalizate in aprilie 2011, potrivit contractului.
Contractul prevede si amenzi record pentru proiectele de infrastructura, constructorul care nu respecta termenul de finalizare fiind penalizat cu 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere, iar daca penalizarile ajung la 15% se reziliaza contractul.
"Am acceptat contractul si putem face fata rigorilor impuse. In prezent facem organizarea de santier, fac