Golurile incasate de echipa nationala de fotbal in meciul cu Serbia si posibila ratare a sansei de calificare la Campionatul Mondial duc la incasarea altor "goluri", insa de aceasta data in alte sectoare ale businessului local.
Veniturile cumulate de peste 20 mil. euro, potrivit calculelor ZF, pe care le-ar fi putut obtine industrii precum cea a bauturilor, a restaurantelor si barurilor, a turismului, dar si mass-media, se vor evapora odata cu ratarea calificarii echipei de fotbal.
Producatorii de bauturi, proprietarii de restaurante si baruri, agentiile de turism si mass-media au regretat mai mult decat oricare alt suporter al nationalei finalul meciului cu Serbia, care a cantarit greu in pierderea unei pozitii fruntase in grupa a saptea de calificare la Cupa Mondiala din 2010 in Africa de Sud. Romania se mai poate califica daca ia toate punctele puse in joc, iar celelalte echipe pierd cateva meciuri. Primul hop este in aceasta seara la Viena unde Romania se confrunta cu Austria (meciul este la 21.30 pe PRO TV).
In urma ratarii calificarii echipei de fotbal, industria berii va avea pierderi de circa 15 milioane de euro. "Vorbim de o situatie dublu nefericita. Pe de o parte avem efectele pierderii calificarii la Turneul Final din Africa de Sud, iar, pe de alta parte, trebuie sa consideram ca acest lucru se intampla foarte de-vreme in timpul meciurilor preliminare. Vom avea nu doar un consum mai mic de bere in timpul turneului final din iunie 2010, dar si un interes redus al suporterilor fata de urmatoarele sase meciuri de calificare ale echipei nationale", a declarat Mihai Ghyka, fostul director general al InBev Romania, companie care detine brandul Bergenbier, sponsor al echipei nationale de fotbal in perioada 1998-2008.
Ghyka evalueaza pierderile industriei berii la aproximativ 15 milioane euro, cifra care ramane insa marginala fata de valo