Martie, 1989, ultimele planuri, ultimele pregătiri. Câteva luni mai târziu, magistralele pe care le voia funcţionabile în 1991 erau umplute cu apă şi lăsate în aşteptare.
Stenograma şedinţei Comitetului Politic Executiv al CC al PCR din ziua de 31 martie 1989.
Raport privind punerea în funcţiune a magistralei a treia şi propuneri de dezvoltare în continuare a metroului.
● Tov. Nicolae Ceauşescu: În august urmează să se dea în funcţiune şi linia care se construieşte acum. Întreprinderea de construcţii spune că nu mai are de lucru, că deja au scos o serie de scuturi şi le ţin deja pe câmp că nu au de lucru. Le-am spus că trebuie să înceapă să caute să mergem în străinătate deja, că au căpătat experienţă şi lucrează bine. Discutasem anterior să prelungim traseul până aproape de comuna Dudeşti, la Policolor.
● Tov. Elena Ceauşescu: Până aproape de Brăneşti.
● Tov. Nicolae Ceauşescu: Până aproape de Dudeşti şi dincoace îl facem pe Griviţa până în Bucureştii Noi. Câte staţii facem, acest lucru o să-l discutăm, nu stabilim aici. Trebuie să se ţină seama de distanţele pe care le-am stabilit. Să se facă proiectul! În perspectivă, să vă gândiţi că eventual va trebui să mergem pe Colentina până sus la comuna Voluntari şi pe Rahova prin Piaţa Unirii, Piaţa Coşbuc, până sus, dar acestea să le mai studiem. Acum să înceapă să pregătească proiectul, ca să şi înceapă! Ei propun aici finele lui 1991. Să fie la 23 august, cu 4 luni mai devreme, gata, tot în august 1991. Dar acestea o să le mai discutăm concret.
Dacă sunteţi de acord?
(Toţi tovarăşii sunt de acord.)
Maşina şi metroul
Martie, 1989, ultimele planuri, ultimele pregătiri. Câteva luni mai târziu, magistralele pe care le voia funcţionabile în 1991 erau umplute cu apă şi lăsate în aşteptare.
Spre final, spun specialiştii c