Firmele şi-au mutat departamentele de recrutare la Politehnică, la a XVI-a ediţie a celui mai vechi eveniment de carieră Ingineri mecanici şi dezvoltatori software, studenţi sau absolvenţi, cu toţii sunt ţinta firmelor venite la JobShop.
Tinerii care învaţă la Timişoara îşi aleg joburile potrivite în pauzele dintre cursuri şi seminarii, întrucât 15 companii îşi prezintă ofertele de locuri de muncă în holul Politehnicii. Deşi o parte din firme îşi păstrează de câţiva ani locul în care îşi amplasează standul, la târgul de joburi din 2009 s-au înregistrat şi mari absenţi, reticenţi în a mai face angajări. La evenimentul iniţiat de organizaţia studenţească BEST au venit însă şi firme care nu au mai recrutat personal la târguri de joburi din Timişoara. Una dintre companiile venite în premieră la JobShop îi tentează pe tinerii ingineri mecanici cu joburi la Stuttgart. Alta, deja familiară studenţilor la informatică, doreşte să-i mute la Bucureşti. Cele mai multe oferte sunt pentru multinaţionalele cu sediu în Timişoara. În timp ce unele au trei joburi disponibile pentru studenţi, altele sunt dispuse să angajeze toţi candidaţii bine pregătiţi care doresc să se dezvolte într-o mare corporaţie.
Excepţie de la regula multinaţionalelor face o firmă mică din Timişoara, care îi atrage pe studenţi printr-un slogan tentant: „Noi facem ce ne place”. „Suntem o echipă tânără, foşti organizatori de JobShop, şi căutăm oameni foarte deschişi care să ni se alăture”, a spus Andrei Mărin, cel care a fondat, alături de cei mai buni prieteni, firma Dream Production.
Ofertele companiilor variază de la joburi full-time, la programe de practică de vară. „Oferim un internship plătit la Bucureşti, în urma căruia studentul primeşte şi un certificat”, a spus Attila Elekes, de la Microsoft. „Studenţii pe care îi căutăm trebuie însă să ştie o limbă străină. Iar engl