Coreenii de la Hyundai au reuşit, după primele două luni din acest an, să depăşească la capitolul vânzări mărci mult mai cunoscute, precum Skoda, Renault sau Volkswagen. Primele semne ale reaşezării clasamentului vânzărilor au apărut încă din ianuarie, când micuţul i10, un model lansat în prima parte a anului trecut, s-a impus drept cel mai vândut autoturism de import. Cu toate acestea, în prima lună din 2009, Volkswagen rămânea liderul vânzărilor la capitolul mărci,
Coreenii de la Hyundai au reuşit, după primele două luni din acest an, să depăşească la capitolul vânzări mărci mult mai cunoscute, precum Skoda, Renault sau Volkswagen.
Primele semne ale reaşezării clasamentului vânzărilor au apărut încă din ianuarie, când micuţul i10, un model lansat în prima parte a anului trecut, s-a impus drept cel mai vândut autoturism de import. Cu toate acestea, în prima lună din 2009, Volkswagen rămânea liderul vânzărilor la capitolul mărci, la diferenţă de aproape 300 de unităţi faţă de ocupanta locului doi, Hyundai. În acea lună, coreenii urcau în forţă, de pe locul nouă, pe care-l ocupaseră în perioada similară din 2008, până pe locul doi. Pentru ca Hyundai să devină în februarie liderul mărcilor de import, cu 1.941 de maşini comercializate, cu 85 de unităţi mai mult decât Volkswagen şi cu 762 decât Skoda, conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Interesant de observat este şi faptul că, din totalul celor 1.941 de autoturisme raportate ca vândute, doar 1.289 au fost înmatriculate, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Faptul că peste 600 de maşini raportate ca vândute au rămas neînmatriculate a dat naştere mai multor speculaţii. În timp ce unii concurenţi explică fenomenul printr-o „comercializare pe hârtie“ către dealeri din ţară, alţii se declară conv