Eşuat în urmă cu câţiva ani din lipsă de finanţare şi supus confiscării în beneficiu politic, proiectul este acum considerat de către promotorii săi una dintre soluţiile majore pentru gestionarea efectelor crizei. Programul Fabricat în România, pornit în 2000 ca „un program de promovare a produselor româneşti în România“, aproape că a trecut în uitare. Dacă înaintea aderării la UE producătorii locali simţeau nevoia unui astfel de demers, după ani de creş
Eşuat în urmă cu câţiva ani din lipsă de finanţare şi supus confiscării în beneficiu politic, proiectul este acum considerat de către promotorii săi una dintre soluţiile majore pentru gestionarea efectelor crizei.
Programul Fabricat în România, pornit în 2000 ca „un program de promovare a produselor româneşti în România“, aproape că a trecut în uitare. Dacă înaintea aderării la UE producătorii locali simţeau nevoia unui astfel de demers, după ani de creştere economică şi după aderarea la UE, nimeni nu-i mai vedea rostul. „Atunci, am renunţat la luptă“, mărturiseşte Valentin Ionescu, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Produselor şi Serviciilor Româneşti (APPSR), iniţiatoarea demersului. A fost o eroare, iar criza economică nu numai că a repus pe tapet necesitatea programului, dar a şi demonstrat că pe piaţa comunitară te faci mai uşor auzit vorbind la unison cu ai tăi decât ţipând separat. „Marea greşeală a fost faptul că Fabricat în România a ajuns să se confunde cu imaginea lui Adrian Năstase. A venit la câteva manifestări ale noastre şi, practic, a confiscat mediatic programul“, explică Valentin Ionescu. „În realitate, n-am avut niciun beneficiu, n-am văzut niciun leu de la guvernul Năstase. De fapt, n-am văzut niciun leu de la nicio autoritate, niciodată. Tot ce am făcut a fost pe banii membrilor. Patru ani l-am ţinut pe bani de la industria alimentară, din panificaţie, pe banii celor de la