Analiştii economici sunt de părere că pe timp de criză, pentru producătorii autohtoni, un sprijin susţinut din partea consumatorilor din ţara de provenienţă este adevărată mană cerească. Logica afirmaţiei este destul de simplă, iar aplicată pentru mediul de afaceri brăilean se traduce cam aşa:
în perioadă de recesiune, consumul se reduce simţitor, dar se menţine relativ constant pentru unele sectoare mai puţin vulnerabile, aşa cum este sectorul alimentar. Cum dezvoltarea economică din ultimii ani a României a fost generată, în principal, de consumul excesiv, preponderent din import, susţinut prin credite bancare, ar trebui ca în vremuri de restrişte economică să se pună accent pe protejarea şi sprijinirea producătorilor români. Dacă la nivel naţional este atributul puterii legislative şi executive să conceapă şi să aplice planuri anticriză, în plan local un sprijin binevenit poate veni chiar de la membrii comunităţii. Astfel, dacă brăilenii ar căuta pe rafturi şi ar cumpăra în special mărfuri produse de actorii economici locali, le-ar genera acestora din urmă un venit nesperat, o veritabilă gură de oxigen. Mai mult, aceste venituri ar putea conduce la salvarea unor locuri de muncă, pentru că este cunoscut faptul că, în lipsă de comenzi, mulţi afacerişti şi-au redus activitatea şi au trecut la concedieri colective. Iar locul de muncă pe care îl salvează poate fi al soţului/soţiei sau al unei alte rude, cunoştinţe ori vecin. Este, dacă vreţi, o mână de ajutor pe care brăilenii ar putea să o întindă firmelor producătoare locale, în speranţa că gestul nu va trece neobservat şi, după trecerea crizei, într-o formă sau alta, comunitatea locală va fi răsplătită de mediul de afaceri. Pornind pe firul acestei idei, "Obiectiv Vocea Brăilei" lansează o campanie de sensibilizare a brăilenilor şi de conştientizare a acestora asupra rolului important pe care îl pot juca în pr