A doua generaţie a modelului compact japonez este chiar mai bună decât prima, care nu de calităţi a dus lipsă, ci de clienţi. Sursa: MazdaSursa: Mazda Sursa: MazdaSursa: Mazda Sursa: Mazda Sursa: Mazda Sursa: Mazda Sursa: Mazda Sursa: Mazda Sursa: Mazda
1 /.
Clasa compactă nu duce lipsă de modele remarcabile. Cea mai recentă generaţie a clasicului Volkswagen Golf se distinge prin eleganţa sobră şi excelenţa execuţiei (de la calitatea materialelor, până la silenţiozitatea supremă, ambele specifice unor segmente superioare). Kia ceed impresionează prin garanţia oferită (şapte ani sau 150.000 de kilometri), competenţa surprinzătoare pentru un produs sud-coreean, dar şi printr-un raport preţ-dotări aproape imbatabil. Citroen C4, care tocmai a primit un facelift, atrage atenţia asupra sa graţie designului aparte, mai ales în varianta coupe, cu trei uşi.
Deşi, cu o prezenţă mai discretă în România (care poate fi pusă pe seama notorietăţii scăzute şi a preţurilor mai ridicate), Mazda3 este, oricât ar părea de surprinzător, cel mai de succes model din portofoliul constructorului japonez. Prima generaţie a adus vânzări de două milioane de unităţi la nivel global şi, implicit, o angoasă pe măsură pricinuită de trecerea, inerentă, la nivelul următor. A doua întruchipare a compactei nipone, lansată zilele trecute la Lisabona, are greaua sarcină de a înlocui un produs vandabil, pe care se sprijină în bună măsură, afacerea Mazda.
De dragul imaginii
Noua Mazda3 a păstrat, practic, dimensiunile şi profilul, vechii generaţii, adoptând, în plus, limbajul de design care poate fi admirat la Mazda6 şi Mazda2. Există, în continuare, două versiuni de caroserie - hatchback şi sedan - prima rămânând cu aproximativ 20 de centimetri mai lungă (4,46 metri) decât o compactă obişnuită.
Ca şi cu partea frontală, responsabilii d