Companiile care iau masuri rapid, in acest an, eficientizandu-si bugetele de marketing vor fi capabile sa creasca si anul viitor, cand efectele crizei se vor face cu adevarat simtite pe piata locala, este de parere Michael Weiss, vicepresedintele companiei A.T. Kearney. In opinia lui Weiss, adevarata criza nu va veni, in Romania, in 2009, ci mai degraba in 2010. “Ce am vazut pana acum din criza? Cifrele pentru primul trimestru arata consum este in crestere, procente inca foarte bune. Cred
Companiile care iau masuri rapid, in acest an, eficientizandu-si bugetele de marketing vor fi capabile sa creasca si anul viitor, cand efectele crizei se vor face cu adevarat simtite pe piata locala, este de parere Michael Weiss, vicepresedintele companiei A.T. Kearney.
In opinia lui Weiss, adevarata criza nu va veni, in Romania, in 2009, ci mai degraba in 2010. “Ce am vazut pana acum din criza? Cifrele pentru primul trimestru arata consum este in crestere, procente inca foarte bune. Cred ca adevarata criza se va face simtita anul viitor si este bine sa fii pregatit din timp pentru ce va urma. Nu ne mai putem astepta la cresterile procentuale din ultimii cinci ani, prin urmare, daca vrei sa fii competitiv, trebuie sa iti adaptezi bugetele din acest an, inclusiv pe cel de marketing”, declara el.
Potrivit datelor A.T. Kearney, in 2009, fata de alti ani, initiativele marilor clienti de publicitate se vor indrepta spre cresterea bugetelor de publicitate online si ale celor neconventionale. Reprezentantii Procter&Gamble spun ca, in 2009, vor crestecu 15% bugetul de marketing, procentul de crestere al BTL-ului fiind mai mare decat cel al ATL-ului. De asemenea, compania planuieste sa investeasca mai mult in campanii online, pentru a atinge publicul tanar, in detrimentul celor clasice, considerand televiziunea un mediu care si-a atins maturitatea si va intra cel mai pr