Piata telecom din Romania este comparabila cu alte piete europene din punctul de vedere al numarului de operatori, insa concurenta "irationala" pe preturi a dus tarifele la un nivel "dramatic de mic", care face dificila extinderea afacerilor, afirma americanul Jack Mikaloff, in primul interviu acordat dupa ce a preluat in urma cu un an functia de CEO al UPC, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de televiziune, internet si telefonie fixa. Dupa o experienta de 40 de ani in telecom, din care 28 in cadrul gigantului american AT&T, si alti zece petrecuti in functii de top management la mai mai multe filiale ale UPC din Europa, Mikaloff insista ca in Romania principala problema nu o reprezinta numarul mare de competitori, ci evolutia tarifelor. "Cand am condus UPC Franta aveam doi concurenti puternici pe satelit si sapte pe internet. Romania seamana mult cu piata franceza, insa aici dramatic este cat de mici au ajuns sa fie tarifele. Cand oferi servicii de televiziune prin satelit la doi euro pe luna, credeti-ma, nu castigi niciun ban. Intr-o oarecare masura, competitia devenise irationala". Preturile pentru serviciile telecom au scazut abrupt in ultimii ani, pe fondul competitiei dure intre RCS&RDS, Romtelecom si UPC. UPC, spre exemplu, a redus anul trecut tariful de baza la cablul TV cu 30%, de la peste 30 de lei, la 22 de lei. "Am scazut tarifele pentru ca oamenii plecau din cauza diferentei prea mari de pret fata de competitori". Insa dupa ce a investit anul trecut 40 mil. euro in retea, compania mizeaza acum pe vanzari mai mari pentru servicii mai scumpe, precum internetul la 20 Mbps, cablul digital, recorderul video sau, din toamna, televiziunea de inalta definitie.
Piata telecom din Romania este comparabila cu alte piete europene din punctul de vedere al numarului de operatori, insa concurenta "irationala" pe preturi