Consumatorii traditionali de presa reprezinta un grup ce imbatraneste rapid, iar publicatiile trebuie sa se adapteze repede la felul cum audientele mari consuma acum informatia. Aceasta este receptata de cei mai multi oameni mai intai pe Internet sau telefonul mobil, a spus joi expertul international in concept de presa Dr. Mario Garcia, in cadrul Conferintei Nationale a Presei din Romania - Inovatia in media. El a facut si o scurta analiza a felului cum arata, la o prima privire, ziarele romanesti in 2009.
Mario Garcia, la conferinta organizata de Media Management Institute, pe tema "Managing Media Crisis":
Cititorii se impart, acum, in patru mari categorii: printnets, digital natives, promiscuous users, traditional usersPrincipala provocare a presei - cum sa ai atraga pe consumatorii de informatie care sunt conectati la mediile digitalePrintnets - sunt oameni care se misca lejer intre ziar si pagina de Internet, dar sunt un grup temporar. Citesc ziarul de 2-3 ori pe saptamana, dar intra de sase ori pe zi pe Internet. Citesc ziarul "pe sarite", nu ca un tot unitarDigital natives - generatia Nintendo, abia isi mai aminteste viata fara Internet si Google, dar ocazional isi intorc privirile spre ziarPromiscuous users - marea majoritate; isi selecteaza informatiile din mai multe surse, iar seara nu isi mai amintesc de unde au obtinut o informatie sau alta'Traditional readers - sunt cei carora le place sa simta ziarul in mana, il citesc cap-coada. Cei mai multi au peste 50 de ani, iar numarul lor se imputineaza pe zi ce trecePentru ziaristi, este important sa redefineasca ciclul informatiei, fara a abandona informatia in sineJurnalistii trebuie sa se concentreze pe "calea povestii" - informatia apare intai ca alerta pe telefonul mobil sau online, continua a doua zi in ziar, este extinsa din nou in onlineIn titlurile de ziar, ar trebui sa se subinteleaga faptul