Pasiunea pentru jocurile video i-a făcut anul trecut pe români să scoată din buzunare 13 milioane de euro. Şi se estimează că vom cheltui şI mai mulţI bani în 2009, criza economică fiind de fapt un stimulent pentru consumul de jocuri video, piaţa putând să ajungă la 16 milioane de euro. Conform informaţiilor oferite de Best Distribution, cele mai căutate jocuri au fost "World of Warcraft", "FIFA" şi "Need For Speed".
Pentru WoW, ultimul expansion-pack (Wrath of the Lich King) s-a vândut în aproximativ 18.000 de unităţI în România. Fanii "totali" au cumpărat şI 400 pachete speciale (Collector's Edition). Vânzările totale, incluzând şI cardurile pentru acces gratuit temporar la WoW, au fost de 60.000 de unităţI, potrivit declaraţiilor Andreei Allardin, director general Best Distribution. În ceea ce priveste FIFA2009, s-au vândut 10.000 de unităţI anul trecut.
JOC DE CRIZĂ
Reprezentanţii Best consideră că odată cu scăderea bugetelor destinate vacanţelor, ieşirilor în oraş cu prieteni sau alte activităţi de socializare, oamenii vor rămâne tot mai mult în casă, în faţa televizoarelor, a computerului sau a consolei. În ceea ce priveste modul de achiziţie, online-ul a ar putea creşte în acest an de la 8% (în 2008) la 10%.
TotuşI, pirateria domină şi această piaţă, studiile arătând că doar 20% din totalul jocurilor video instalate pe computerele din România fiind cumpărate legal. Privitor la platformele preferate de români, 70% dintre jocuri sunt cele pe PC, restul fiind pe console.
VÂNZĂRILE BEST
Best Distribution a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor cu 45%, la 5,8 milioane de euro (fără TVA) şI estimează un plus de 38% pentru acest an. "Creşterea pe care ne-am programat-o pentru acest an este legată şi de capacitatea retailerilor din România de a trece cu bine peste criză", a mai spus Allardin.
Cotă deţinută de B