Niciunul dintre proiectele care ar fi trebuit demarate în acest an nu are finanţare. „Construcţia drumurilor expres nu reprezintă o prioritate”, a declarat, pentru Adevărul, Dorina Tripon, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Conform planului de extindere a reţelei rutiere din România, în 2009 ar fi urmat să fie demarate lucrările la cinci drumuri expres din Transilvania, pentru care studiile de fezabilitate sunt deja finalizate. De asemenea, pentru un al şaselea drum expres ar fi urmat să fie demarată licitaţia pentru realizarea stzudiului de fezabilitate.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au declarat, însă, că toate proiectele de acest gen vor fi sistate. „Având în vedere contextul actualei situaţii economice cât şi actuala strategie privind reabilitatrea şi dezvoltarea reţelei rutiere din România, construcţia drumurilor expres nu reprezintă o prioritate”, a menţionat Dorina Tripon, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Conform acesteia, în bugetul pentru anul în curs nu sunt prevăzute sumele necesare începerii lucrărilor.
Cinci centuri ocolitoare
Potrivit CNADNR, în Transilvania ar urma să fie construite nu mai puţin de şasedrumuri expres. Costurile totale ale acestora depăşesc patru miliarde de euro.
Pentru cinci dintre ele, studiile de fezabilitate au fost finalizate, iar în 2009 ar fi trebuit să înceapă lucrările, în vreme ce al şaselea proiect, Drumul Nordului (Zalău - Baia Mare), aşteaptă finalizarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate.
În altă ordine de idei, CNADNR a anunţat recent că a semnat contractul de finanţare pentru pregătirea pentru construcţie a variantelor de ocolire a cinci oraşe din Ardeal - Ştei, Aleşd, Miercurea Ciuc, Gheorgheni şi Bistriţa. @