Potrivit www.hotnews.ro , expertul international in concept de presa Dr. Mario Garcia a declarat in cadrul Conferintei Nationale a Presei din Romania - Inovatia in media a declarat că:
- Cititorii se impart, acum, in patru mari categorii: printnets, digital natives, promiscuous users, traditional users
- Principala provocare a presei - cum sa ai atraga pe consumatorii de informatie care sunt conectati la mediile digitale
- Printnets - sunt oameni care se misca lejer intre ziar si pagina de Internet, dar sunt un grup temporar. Citesc ziarul de 2-3 ori pe saptamana, dar intra de sase ori pe zi pe Internet. Citesc ziarul "pe sarite", nu ca un tot unitar
- Digital natives - generatia Nintendo, abia isi mai aminteste viata fara Internet si Google, dar ocazional isi intorc privirile spre ziar
- Promiscuous users - marea majoritate; isi selecteaza informatiile din mai multe surse, iar seara nu isi mai amintesc de unde au obtinut o informatie sau alta'
- Traditional readers - sunt cei carora le place sa simta ziarul in mana, il citesc cap-coada. Cei mai multi au peste 50 de ani, iar numarul lor se imputineaza pe zi ce trece
- Pentru ziaristi, este important sa redefineasca ciclul informatiei, fara a abandona informatia in sine
- Jurnalistii trebuie sa se concentreze pe "calea povestii" - informatia apare intai ca alerta pe telefonul mobil sau online, continua a doua zi in ziar, este extinsa din nou in online
- In titlurile de ziar, ar trebui sa se subinteleaga faptul ca cititorul stie deja informatia de baza, pe care a primit-o cu o zi inainte pe alte canale
- Consumatorii de informatie citesc de obicei mai multe articole online, indiferent daca acestea sunt lungi sau scurte - cand citesti un material online, nu ai idee de la inceput cat de lung este textul, continui sa citesti; in ziar, din prima clipa vezi cat de