Retailerii IT s-au extins puternic in ultimii ani si au deschis magazine si in locuri unde nu aveau cum sa obtina profit, doar pentru a castiga cota de piata. Acum, multi inchid aceste magazine neprofitabile si asta nu e un lucru rau pentru ca retailerii mai taie din pierderi, e de parere Andreea Allardin, directorul distrbuitorului de jocuri video Best Distribution. Ea spune ca vanzarile de jocuri video cresc si pe criza fiindca lumea sta mai mult pe acasa.
Allardin spune ca marile companii de retail au deschis in ultimii ani multe magazine, si in locuri in care stiau ca vor avea vanzari mici, doar din nevoia de a castiga cota de piata. Acum, cand criza a lovit vanzarile, retailerii se vad nevoiti sa devina mai eficienti si astfel sa inchida "punctele slabe", si anume aceste magazine mici care nu fac profit.
Allardin spune ca pe criza, vanzarile de jocuri video, atat pentru PC, cat si pentru consola, au de castigat, deoarece lumea taie din bugetele dedicate vacantelor si iesirilor in oras, si vor sta tot mai mult in casa, pe langa PC. Ea estimeaza ca piata jocurilor video va creste anul acesta cu 20%, de la o valoare a vanzarilor la raft de 13 milioane euro anul trecut, la 16 milioane euro anul acesta.
Best Distribution estimeaza ca numai o cincime din jocurile video aflate in tara au fost cumparate legal, restul provenind de pe piata neagra. E de asteptat ca in urmatorii ani ponderea jocurilor cumparate pe cale legala sa creasca, insa extrem de moderat.
Romanii sunt fani ai jocurilor de actiune, shootere, jocuri de sport si simulatoare. cele mai vandute jocuri in tara sunt FIFA, NFS, World of Warcraft, SPORE, GTA4 si Sims.
Best Distribution detine, conform propriilor aprecieri, circa 60% din piata de distributie de jocuri video si a terminat anul trecut cu o cifra de afaceri de 5,8 milioane euro, iar pentru ace