Liderii Chinei au adoptat un plan prin care tara ar urma sa devina lider de piata pe segmentul automobilelor si autobuzelor electrice, in urmatorii trei ani.
Planul, care porneste chiar de la conducerea guvernului chinez este un semnal negativ pentru producatorii de automobile, la nivel monidal, sugerand o intensificare a competitiei pe acest segment de piata, informeaza The New York Times.
"China este suficient de bine pozitionata pentru a putea reusi acest lucru" explica David Tulauskas, director pentru politici chineze la General Motors.
Dintr-un alt punct de vedere, China incerca sa faca un avantaj dintr-o slabiciune. Se afla in spatele Statelor Unite, Japoniei si a altor tari producatoare de automobile traditionale, insa incearca sa treaca peste faza actualei tehnologii si sa implementeze direct tehnologia electrica.
Japonia este, in momentul de fata, liderul mondial in productia de automobile, atat electrice cat si traditionale, cu masini precum Toyota Prius sau Honda Insight. GM pregateste hybridul Chevrolet Volt pentru a-l scoate pe piata anul viitor, urmad sa fie asamblat pe baza unor acumulatori reincarcabili produsi de LG si importati din Coreea de Sud.
Intentiile Chinei, pe langa crearea unei industrii care sa domine segmentul, la nivel mondial, ceea ce va produce locuri de munca si exporturi, este aceea de a reduce poluarea in marile orase si, de asemenea, de a reduce dependenta de petrol care vine din Orientul Mijlociu si strabate rute maritime controlate de Statele Unite.
Totusi, este putin probabil ca aceste vehicule electrice sa curete poluarea din China si sa inalture emisiunile de gaze care o fac permanent subiectul discutiilor prvind incalzirea globala. China isi obtine trei sferturi din puterea electrica din carbune care produce mai multa poluare decat orice alt combustibil.